Bankowość internetowa

Szanowni Państwo  

Uprzejmie informujemy o nowym Systemie Bankowości Internetowej – eBO.
Poniżej znajdują się linki do logowania w systemie bankowości internetowej.
Zachęcamy do korzystania z usług w naszej bankowości i życzymy udanej pracy.

Logowanie do bankowości internetowej eBO

Logowanie do systemu eBO klienta indywidualnego i instytucjonalnego 

Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.

Bank Spółdzielczy w Łopusznie przypomina podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej:

Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:

  1. Sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://ebo.bslopuszno.pl dla bankowości internetowej eBO. Sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem.
  2. Sprawdź, czy strona serwisu dla bankowości internetowej :
    – eBO jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryn ebo.bslopuszno.pl, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki).
  3. Sprawdź, czy numer rachunku odbiorcy i rodzaj operacji wyświetlanej na stronie www jest zgodny z Twoją dyspozycją.
  4. W razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:

Dla bankowości internetowej eBO:

Zasady bezpiecznego dostępu i wykonywania transakcji:

  1. Połączenie z internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi).
  2. Trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej.
  3. Należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej.
  4. System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych.
  5. Nie należy logować się do systemu bank.cui.pl korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku.
  6. Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych).
  7. Zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać wprowadzania numerów rachunków stosowania metody kopiuj/wklej.
  8. Nie należy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł na komputerze, na którym korzysta się z bankowości internetowej.
  9. Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia – wyloguj.
  10. W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem.

Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne? 

  1. Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
  2. Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.
  3. W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
  4. Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.

Drogi Kliencie, jeżeli zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości – niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem.