Bankowość internetowa
Szanowni Państwo
Uprzejmie informujemy o nowym Systemie Bankowości Internetowej – eBO.
Poniżej znajdują się linki do logowania w systemie bankowości internetowej.
Zachęcamy do korzystania z usług w naszej bankowości i życzymy udanej pracy.
Logowanie do bankowości internetowej eBO
Logowanie do systemu eBO klienta indywidualnego i instytucjonalnego
Podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej.
Bank Spółdzielczy w Łopusznie przypomina podstawowe zasady bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej:
Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:
- Sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://ebo.bslopuszno.pl dla bankowości internetowej eBO. Sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem.
- Sprawdź, czy strona serwisu dla bankowości internetowej :
– eBO jest zabezpieczona ważnym certyfikatem wystawionym dla witryn ebo.bslopuszno.pl, zweryfikowany przez GeoTrust Inc. (poprawność certyfikatu sprawdzisz klikając w zamkniętą kłódkę widoczną w oknie przeglądarki). - Sprawdź, czy numer rachunku odbiorcy i rodzaj operacji wyświetlanej na stronie www jest zgodny z Twoją dyspozycją.
- W razie wątpliwości sprawdź, czy dane dotyczące certyfikatu są zgodne z poniższymi:
Dla bankowości internetowej eBO:
- wystawiony dla ebo.bslopuszno.pl
- wystawiony przez ESET
- SHA256 RSA
- ważny do 10 czerwiec 2032
- odcisk palca (SHA1) 93:44:55:07:57:9D:54:EE:22:F2:BE:CF:1B:B5:67:87:23:1F:93:E7
Zasady bezpiecznego dostępu i wykonywania transakcji:
- Połączenie z internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WiFi).
- Trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej.
- Należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej.
- System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych.
- Nie należy logować się do systemu bank.cui.pl korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku.
- Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych).
- Zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać wprowadzania numerów rachunków stosowania metody kopiuj/wklej.
- Nie należy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł na komputerze, na którym korzysta się z bankowości internetowej.
- Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia – wyloguj.
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem.
Dlaczego zabezpieczenia są tak ważne?
- Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
- Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nim kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.
- W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
- Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.
Drogi Kliencie, jeżeli zauważysz jakiekolwiek nieprawidłowości – niezwłocznie skontaktuj się z Bankiem.